FORENINGSPORTAL Foreninger i Flå

Flå Historielag

Kunst/kultur/historie

Flå Historielag arbeider for å holde minnene fra fortiden levende blant folk! Lagets utflukter og medlemsmøter har temaer som viser hva tidligere tiders innbyggere i Flå arbeidet med - hvordan arbeidet foregikk, hvilke redskaper som ble anvendt, og hvilken historisk sammenheng vi står i. Vi ser på skogbrukshistorie, landbrukshistorie, slektshistorie, krigshistorien og vikingtiden - samt mye mer! Alle er velkomne som medlemmer.

Flå Husflidslag

Hobby

Flå husflidslag ble stiftet i 1986 ved oppløsningen av Hallingdal husflidslag. Medlemsmøter og kurs holdes vanligvis i våre lokaler i andre etasje i Grønvoldbygningen i Flå sentrum. Strikkekafe hver måned, temakvelder, aktiviteter for barn og unge, mm.

Flå og Nes hørsellag

Humanitære- og helseforeninger

Hørselslag. HLF Flå og Nes skal som interesseorganisasjon for hørselshemmede arbeide for at hørselshemmede får bedre livskvalitet, gjøres mest mulig selvhjulpne, oppnå full likestilling og deltakelse i alle livet sammenhenger.

91111875 /

Flå Sankelag

Landbruk/skog

Samle beitebrukere innen området for i fellesskap å legge forholdene til rette for en best mulig utnytting av utmarksbeite, redusere tap av dyr og sikre dyrenes velferd gjennom organisert tilsyn, organisert sanking og andre målrettede fellestiltak.

Flå turlag

Jakt/friluftsliv

Skal drive med tilrettelegging av friluftsliv lokalt i Hallingdal, både gjennom fysisk tilrettelegging, samt arrangere friluftsarrangementer. Skal bidra til å jobbe for et styrket og tilgjengelig friluftsliv i Flå og Hallingdal generelt, vekke interesse og engasjement for natur- og friluftsliv.

Foreningen Halling mot Rus

Humanitære- og helseforeninger

Jobbe aktivt for å fremme samarbeid og samhandling innen likepersonsarbeid og fagfeltet innenfor rusrelaterte problemområder i Hallingdal. Fremme verdien av samarbeid og samhandling innen både likepersonsarbeid og faglærde på rusfeltet. Arrangere seminarer og arrangement som fremmer verdien av likepersonsarbeid og brukermedvirkning på rusfeltet. Arrangere sosiale sammenkomster/aktiviteter for de som har psykiske utfordringer eller rusavhengiget.

Gulsvik Bryggelag

Velforeninger

Avvikle båt og båtliv som en positiv aktivitet. Utvikle og ivareta båthavna og områdene rundt denne. Ivareta båteiernes interesser i saker som vedrører dem.

Gulsvik vel

Velforeninger

Foreningens formål er å drifte eiendommen folkets hus på Gulsvik. Videre å ivareta medlemmenes og lokalsamfunnets interesser i forbindelse med sosiale og kulturelle aktiviteter tilknyttet folkets hus.

Hallingdal Detektorklubb

Kunst/kultur/historie

Klubben er stiftet for å dyrke hobbyen metallsøking, skattejakt og historieinteresse. Vi har mange typer metallsøkere og kan tilby opplæring av nye medlemmer eller andre som vil prøve ut hobbyen.

Vassfarbjørn 4H

Hobby

I 4H får medlemmene mulighet til å utvikle seg selv, og være del av et sosialt fellesskap der alle har omsorg for hverandre. Det stilles ikke spesielle krav for å bli medlem. Som medlem i 4H velger du selv hva du vil lære mer om, og hvilke kurs og arrangement du ønsker å delta på. Her er det alt fra leirer, organisasjonskurs og fagkurs. "Vi lover å arbeide mot det mål å bli en ungdom med klart hode, varmt hjerte, flinke hender og en god helse".

Nyttige lenker

Sosiale media